Asigurarea medicală este o poliță facultativă pentru atunci când călătorești în străinătate în scop turistic, educațional sau lucrativ, cu sau fără practicarea unui sport de agrement, pe termen scurt (în vacanță) sau lung (pentru studii, competiții, muncă în deplasare).
Ea te scutește de plata unor servicii care pot surveni pe perioada deplasării.
SCRISOARE PRIVIND INFORMAREA CLIENTILOR SI SERVICIILE AGREATE
Stimate Client,
Va rugam sa parcurgeti informatiile de mai jos privind oferta de asigurare prezentata de Otto Broker:
INFORMATII DESPRE DESPRE OTTO BROKER DE ASIGURARE SI SERVICIILE OFERITE
OTTO BROKER DE ASIGURARE, cu sediul in Bucuresti, str. Ramuri Tei, nr.4, etaj 4, sector 2, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub Nr. J40/8633/2001, Cod Unic de Inregistrare 14232850, autorizat sa functioneze de Autoritatea de Supraveghere Financiara, inmatriculata in Registrul Intermediarilor Principali sub nr. RBK – 001 (pentru verificare: www.asfromania.ro), reprezentata legal prin Dl. Victor Sraer, Administrator, denumit in continuare COMPANIA DE BROKERAJ / OTTO BROKER.
OTTO BROKER este intermediar principal de asigurari conform Legii 236 / 2018, mandatat de asiguratori sa colecteze prime de asigurare si sa emita documente de asigurare, in anumite conditii reglementate contractual, iar in relatia dintre Client-Asigurator reprezinta interesele clientului sau. Otto Broker isi stabileste in mod independent politica comerciala si nu are nicio obligatie contractuala de a lucra exclusiv cu un singur asigurator.
In pretul politelor de asigurare sunt incluse si costurile aferente distributiei acestora, iar Otto Broker este remunerat de catre Asigurator pentru serviciile de distributie de asigurari, pe baza de comision inclus in prima de asigurare si poate primi bonusuri acordate de Asigurator in anumite conditii, conform prevederilor legale si contractuale aplicabile.
Otto Broker poate acorda consultanta, inclusiv recomandari personalizate, printr-o analiza impartiala in baza si in limita informatiilor solicitate de la clienti si furnizate de acestia. In functie de solicitarile specifice ale clientului, Otto Broker poate percepe un onorariu comunicat si agreat cu clientul anterior acordarii consultantei.
Ne puteti transmite opinia si sugestiile dumneavoastra in legatura cu serviciile noastre prin intermediul site-ului Otto Broker accesand: https://www.ottobroker.ro/feedback-si-sugestii. De regula raspundem in maxim 2-3 ore si va garantam un raspuns in maxim 24 de ore (1 zi lucratoare). Ne puteti contacta si telefonic, de luni pana duminica, in intervalul orar 9:00 – 21:00, la numarul de telefon 021 555 6886.
In cazul in care considerati necesar, ne puteti trimite o reclamatie accesand https://www.ottobroker.ro/reclamatii sau la adresa de e-mail: reclamatii@ottobroker.ro. De regula raspundem in maxim 2 – 3 ore si va garantam un raspuns in maxim 24 de ore (1 zi lucratoare). De asemenea, pentru reclamatii, va puteti adresa si Autoritatii de Supraveghere Financiara la adresa de mail office@asfromania.ro.
Vom incerca sa solutionam orice neintelegeri pe cale amiabila, iar in caz de nerezolvare a litigiului va puteti adresa pentru rezolvarea acestuia catre Entitatea de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Financiar Non Bancar – SAL-Fin la adresa de email office@salfin.ro. Solutionarea alternativa nu limiteaza dreptul partilor de a se adresa instantelor competente de judecata.
COMPANIA DE BROKERAJ este imputernicita de client sa solicite si sa furnizeze oferte de asigurare conform solicitarii si informatiilor transmise de acesta (potentialul asigurat/contractant).
Otto Broker va ofera informatii privind produsele de asigurare, puse la dispozitie de asigurator. De asemenea, va putem pune la dispozitie si informatii, analize sau sinteze realizate de Otto Broker. Va informam ca ne puteti solicita si alte informatii referitoare la contractul de asigurare, in afara celor mentionate anterior.
OTTO BROKER studiaza in permanenta ofertele de produse de asigurare disponibile pe piata si va pune la dispozitia Clientului, pentru fiecare tip de produs minim 3 oferte, in concordanta cu cerintele formulate de clienti si in masura in care acestea sunt disponibile in portofoliul de produse.
Ofertele contin informatii complete, bazate pe informatiile furnizate de client cu privire la cerintele si necesitatile proprii, conform prevederilor legale aplicabile, astfel incat Clientul sa aiba posibilitatea de a alege oferta pe care o considera potrivita nevoilor sale. Reprezentanții OTTO BROKER sunt la dispoziția dumneavoastra de luni pana duminica intre orele 9.00 si 21.00, la 021 555 68 86 sau conform detaliilor de pe www.ottobroker.ro, pentru orice informatii suplimentare referitoare la la politele de asigurare deja achizitionate sau produsele care va intereseaza si pe care doriti sa le achizitionati, precum si pentru servicii de asistenta telefonica in caz de dauna.
IMPUTERNICIRE OTTO BROKER
Prin apasarea butonului “Am inteles”, imputernicesc pe OTTO BROKER sa ma reprezinte în relația cu asiguratorii pentru a-mi furniza oferte de asigurare, desfasurarea de actiuni premergatoare in vederea incheierii contractelor de asigurare, inclusiv negocierea cu asiguratorii in vederea obtinerii contractelor de asigurare adecvate, acordarea de asistenta pentru administrarea contractelor, inclusiv in cazul aparitiei vreunei daune. De asemenea, mandatez Brokerul sa primeasca orice notificari in numele meu cu privire la plata ratelor scadente, expirarea politei, modificari ale politei sau regularizarea dosarelor de dauna. In acest scop, voi pune la dispozitia Otto Broker toate informatiile necesare pentru obtinerea ofertelor de asigurare si voi comunica acestuia orice schimbare privind domiciliul, datele de contact furnizate anterior sau datele esentiale despre riscurile asigurate (de exemplu amplasarea riscurilor, valorile asigurate etc).
Declar ca la data semnarii prezentului mandat, nu am imputernicit un alt intermediar de asigurari pentru acelasi scop.
Am luat la cunostinta si am inteles aspectele prezentate de catre Otto Broker de Asigurare, conform legislatiei in vigoare privind informatiile pe care asiguratorii si intermediarii in asigurari trebuie sa le funizeze clientilor si sunt de acord cu incheierea unui contract de asigurare.
OFERTA ASIGURARE DE RASPUNDERE CIVILA AUTO
Definirea evenimentului asigurat:
Contractul de asigurare obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule acopera raspunderea civila delictuala a proprietarului sau utilizatorului unui vehicul pentru prejudiciile produse unei terte parti prin intermediul vehiculului.
Conditiile contractuale
Conditiile contractuale sunt prevazute in Legea 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie si Norma ASF nr. 20/2017 privind asigurările auto din România.
Riscuri acoperite:
Vatamari corporale sau deces, inclusiv pentru prejudicii fara caracter patrimonial –> 6.070.000€ limita;
Pagube materiale –> 1.220.000€ limita;
Pagube consecinta a lipsei de folosinta a vehiculului avariat;
Cheltuieli de judecata efectuate de catre persoana prejudiciata;
Prejudiciul produs de dispozitivele sau instalatiile cu care a fost echipat vehiculul, inclusiv pentru prejudiciul produs din cauza desprinderii accidentale a remorcii, semiremorcii, atasului tractat de vehicul;
Prejudiciul produs din culpa conducatorului vehiculului asigurat, inclusiv in cazurile in care la data accidentului conducatorul vehiculului:
A condus vehiculul fara consimtamantul explicit sau implicit al asiguratului;
Nu este titularul unui permis care sa ii dea dreptul sa conduca vehiculul respective;
Nu a respectat obligatiile legale de ordin tehnic cu privire la starea si siguranta vehicului respective;
Prejudiciul produs prin fapta lucrului, cand prejudiciul isi are cauza in insusirile, actiunea sau inactiunea vehiculului, prin intermediul unui lucru antrenat de deplasarea vehiculului, prin scurgerea, risipirea ori caderea accidentala a substantelor, materialelor sau a obiectelor transportate;
Cazul in care persoanele care solicita despagubiri pentru vatamari corporale sunt membrii familiei asiguratului, conducatorului auto sau ai oricarei alte persoane a carei raspundere civila este angajata intr-un accident de vehicul;
Prejudiciile provocate tertilor, consecinta a deschiderii usilor vehiculului in timpul mersului sau atunci cand vehiculul este oprit ori stationeaza, de catre pasagerii acestuia, fara asigurarea ca nu se pune in pericol siguranta deplasarii celorlalti participanti la trafic.
Inceperea si incetarea contractului de asigurare:
Raspunderea asiguratorului RCA incepe:
Din ziua urmatoare celei in care expira valabilitatea politei de asigurare anterioare, pentru asiguratul care isi indeplineste obligatia incheierii asigurarii cel mai tarziu in ultima zi de valabilitate a acesteia;
Din ziua urmatoare celei in care s-a incheiat documentul de asigurare, pentru persoanele care nu aveau o asigurare obligatorie RCA la momentul incheierii asigurarii;
Din momentul eliberarii documentului de asigurare, dar nu mai devreme de intrarea in vigoare a autorizatiei provizorii de circulatie sau a inmatricularii/inregistrarii vehiculului, pentru vehiculele comercializate care urmeaza sa fie inmatriculate/inregistrate;
In cazul instrainarii unui vehicul in baza unor acte civile sub semnatura privata, pentru care exista o asigurare obligatorie RCA valabila, aceasta asigurare ramane in vigoare pana la data dobandirii calitatii de titular al inmatricularii/inregistrarii vehiculului de catre noul proprietar. In cazul in care noul proprietar detine o asigurare obligatorie RCA pe numele sau, aceasta va fi considerata valabila chiar daca nu s-a efectuat procedura de inmatriculare/inregistrare pe numele sau.
Contractul de asigurare nu se poate rezilia.
Raspunderea asiguratorului RCA inceteaza la ora 24.00 a ultimei zile de valabilitate inscrise in polita de asigurare RCA sau anterior acestei date in momentul radierii din evidenta circulatiei
Exceptii:
Pentru vehiculele pentru care se transmite dreptul de proprietate noului proprietar in perioada de asigurare ca urmare a incetarii contractelor de leasing, asigurarile obligatorii RCA raman in vigoare pana la expirarea perioadei de valabilitate inscrise in documentele de asigurare, fara modificarea primei de asigurare, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
noii proprietari sunt utilizatorii prevazuti in documentele de asigurare si
asiguratorul a incasat integral prima de asigurare aferenta perioadei de valabilitate;
Cazuri de excludere din asigurare:
Cazurile in care proprietarul, utilizatorul sau conducatorul vehiculului vinovat nu are raspundere civila, daca accidentul a fost produs:
i. De un caz de forta majora;
ii. Din culpa exclusiva a persoanei prejudiciate, cu exceptia prejudiciilor provocate tertilor, consecinta a deschiderii usilor vehiculului in timpul mersului sau atunci cand vehiculul este oprit ori stationeaza, de catre pasagerii acestuia, fara asigurarea ca nu se pune in pericol siguranta deplasarii celorlalti participanti la trafic;
iii. Din culpa exclusiva a unei terte persoane.
Prejudiciile suferite de conducatorul vehiculului raspunzator de producerea accidentului;
Prejudiciile produse bunurilor apartinand persoanelor fizice sau juridice, daca au fost provocate de un vehicul asigurat RCA, aflat in proprietatea sau utilizat de aceeasi persoana fizica sau juridica si care este condus de un prepus al aceleiasi persoane juridice ori de o alta persoana pentru care raspunde persoana fizica sau juridical;
Prejudiciile cauzate in situatiile in care nu se face dovada valabilitatii la data accidentului a asigurarii obligatorii RCA, sau asiguratorul RCA nu are raspundere;
Partea de prejudiciu care depaseste limitele de despagubire stabilite prin polita de asigurare RCA, produs in unul si acelasi accident, indiferent de numarul persoanelor prejudiciate si de numarul persoanelor raspunzatoare de producerea prejudiciului;
Amenzile de orice fel si cheltuielile penale la care ar fi obligat proprietarul, utilizatorul sau conducatorul vehiculului asigurat, raspunzator de producerea prejudiciului;
Cheltuielile facute in procesul penal de proprietarul, utilizatorul sau conducatorul vehiculului asigurat, raspunzator de producerea prejudiciului, chiar daca in cadrul procesului penal s-a solutionat si latura civila;
Sumele pe care conducatorul vehiculului raspunzator de producerea prejudiciului este obligat sa le plateasca proprietarului sau utilizatorului care i-a incredintat vehiculul asigurat, pentru avarierea ori distrugerea acestui vehicul;
Prejudiciile produse bunurilor transportate, daca intre proprietarul sau utilizatorul vehiculului care a produs accidental, ori conducatorul auto raspunzator si persoanele prejudiciate a existat un raport contractual la data producerii accidentului;
Prejudiciile produse persoanelor sau bunurilor aflate in vehiculul cu care s-a produs accidentul, daca asiguratorul poate dovedi ca persoanele prejudiciate stiau ca vehiculul respectiv era furat;
Prejudiciile produse de dispozitivele sau instalatiile montate pe vehicule, atunci cand acestea sunt utilizate ca utilaje ori instalatii de lucru;
Prejudiciile produse prin accidente survenite in timpul operatiunilor de incarcare si de descarcare, acestea constituind riscuri ale activitatii profesionale;
Prejudiciile produse ca urmare a transportului de produse periculoase: radioactive, ionizante, inflamabile, explozive, corozive, combustibile, care au determinat sau au agravat producerea prejudiciului;
Prejudiciile cauzate prin utilizarea unui vehicul in timpul unui atac terorist sau razboi, daca evenimentul are directa legatura cu respectivul atac sau razboi;
Pretentiile ca urmare a diminuarii valorii bunurilor dupa reparatie.
Efectuare Inspectie de risc
Acest tip de polita nu necesita efectuarea inspectiei de risc.
Documente necesare emiterii contractului de asigurare RCA:
Pentru emiterea politei RCA sunt necesare urmatoarele documente: Certificatul de inmatriculare autovehicul, Carte de identitate auto, Carte de identitate asigurat.
Modalitatea de plata a primelor de asigurare:
Plata contractului RCA se poate face prin urmatoarele metode: cu cash, cu card, prin ordin de plata.
Dovada plătii primelor de asigurare revine asiguratului, înscrisul constatator fiind polita de asigurare, chitanta, dispozitia de plată sau alt document probator al plătii;
Existenta Fondului de Garantare
In vederea protejării asiguraţilor, beneficiarilor asigurării şi terţelor persoane păgubite, prin contribuţia asigurătorilor s-a constituit Fondul de Garantare, destinat plăţilor de indemnizaţii rezultate din contractele de asigurare facultative şi obligatorii, încheiate în conditiile prevazute de Legea 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie si Norma ASF nr. 20/2017 privind asigurările auto din România, în cazul constatării insolvabilităţii asigurătorului.
Procedurile de solutionare a eventualelor litigii rezultate din executarea contractului:
Orice neintelegeri ivite in baza contractului incheiat intre Client si OTTO BROKER se vor solutiona pe cale amiabila. In cadrul OTTO BROKER este infiintata o Comisie ce are drept scop solutionarea tuturor reclamatiilor primite de la Clienti. In acest sens, orice reclamatie va fi transmisa in scris folosind oricare din urmatoarele canale de comunicare:
Fax: 021 314 50 75
Posta/Registratura: Bucuresti, Sector 2, Str. Ramuri Tei, Nr. 4, et. 3 si 4, cod postal: 020352
E-mail: reclamatii@ottobroker.ro
Telefon: 0735.205.598
Online: http://www.ottobroker.ro/reclamatii-si-sugestii
Persoana de contact: Dna. Raluca Neagu – DIRECTOR VANZARI
In cazul in care veti considera ca raspunsul OTTO BROKER nu este satisfacator va puteti adresa si Autoritatii de Supraveghere Financiara, aceasta avand urmatoarele date de contact:
Bucuresti, Splaiul Independentei, nr. 15, Sector 5, telefon: 021.316.02.69, e-mail: office@csa-isc.ro
In caz de nerezolvare a litigiului, clientii se pot adresa pentru rezolvarea acestuia catre SAL-FIN.
In cazul in care reclamatiile nu au fost solutionate va puteti adresa instanţelor de judecată din România.
Eventualele litigii rezultate din executarea contractului de asigurare, incheiat intre asigurat si asigurator, se vor solutiona in prima faza pe cale amiabila. In acest sens, orice reclamatie va fi transmisa in scris folosind datele de contact ale asiguratorului.
PENTRU ORICE INFORMATII SUPLIMENTARE SAU SUGESTII, ECHIPA NOASTRA VA STA LA DISPOZITIE
Consumatorii pot supune litigiul si procedurilor SAL administrate de SAL-FIN dacă fac dovada că, în prealabil, au încercat să soluţioneze litigiul direct cu comerciantul în cauză.
http://www.ottobroker.ro/despre-noi/legislatie
Temei legal
Legea aplicabilă contractului de asigurare este Legea 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie, Norma ASF nr. 20/2017 privind asigurările auto din România, precum şi Legea nr. 32/2000 privind societăţile de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare
Deduceri prevazute de legislatia fiscala aplicabila contractelor de asigurare. In ceea ce priveste deducerile fiscale, acestea se pot acorda numai in conditiile prevazute de Legea 227/2015, privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de orice alt act adoptat in aplicarea Codului fiscal.
Pentru a continua, vă rugăm să parcurgeți informațiile și sa apasati butonul “Accept” de la sfarsitul mesajului.
Riscul de a te îmbolnăvi sau de a avea probleme de sănătate este mereu prezent, oriunde te-ai afla, oricare ar fi vârsta sau starea de sănătate. Nu ești scutit de acest aspect nici atunci când pleci în străinătate, în vacanță, pentru a munci, a studia, a participa la un eveniment, la o întrunire sau orice alt tip de activitate.
De aceea, a cumpăra o asigurare medicală de călătorie reprezintă o un act de responsabilitate și o garanție că orice s-ar întâmpla vei putea primi îngrijirile sanitare necesare. De la alegerea variantei celei mai potrivite, care să acopere cel mai bine riscurile și nevoile unei deplasări depinde confortul și liniștea oricărei deplasări.
Nimeni nu își dorește să fie pus în situația neplăcută de a nu ști ce are de făcut atunci când se îmbolnăvește în străinătate și de a trebui să apeleze contra cost la un sistem medical pe care nu îl cunoaște.
Polița de asigurare pentru vacanțe sau polița medicală de călătorie are tocmai acest rol și este bine să o pui pe lista obligatorie ori de câte ori pleci în afară și vrei să ne știi în siguranță, orice s-ar întâmpla.
Cheltuieli medicale ca urmare a unei urgențe medicale, pentru: tratament ambulatoriu, transportul cu ambulanța, transfer la o clinică de specialitate la solicitarea medicului, spitalizare și / sau intervenții chirurgicale, proceduri de diagnosticare, medicamente și materiale sanitare stabilite de medic, tratament stomatologic de urgență pentru calmarea durerilor acute, un puseu acut al unei afecțiuni preexistente sau boli cronice – în limita a 1.000 de EUR.
Cheltuieli de repatriere a asiguratului – în limita a 10.000 de EUR – ca urmare a unei urgențe medicale sau a decesului.
Acoperiri opționale
Cât costă o asigurare de vacanță?
Prețul unei asigurări care acoperă riscurile pe care le poți întâmpina în călătoria de vacanță este influențat de teritoriul asigurat (ex: Turcia, Europa) și de perioada șederii.
Nu este întotdeauna simplu să cumperi sau să alegi varianta de asigurări de călătorie cea mai potrivită și cea mai avantajoasă financiar. Astfel, pentru a decide în cunoștință de cauză, a consulta cât mai multe oferte și a afla rapid cât mai multe detalii, soluția calculatorului pentru asigurări reprezintă cea mai la îndemână alegere.
Prin completarea directă a datelor necesare, se pot obține rapid variantele de asigurări medicale de călătorie cele mai potrivite pentru deplasarea programată. Costurile unei astfel de polițe vor varia în funcție de riscurile acoperite și de valoarea de despăgubire.
Calculatorul pentru asigurări de călătorie reprezintă cea mai simplă și practică metodă pentru a afla opțiunile disponibile și a cumpăra asigurarea medicală de călătorie de care ai nevoie imediat sau la o dată pe care o selectezi tu.
În cazul în care preferi varianta clasică de ofertare și de consultare, ne poți contacta și poți vorbi cu un broker TCV, care îți poate oferi toate detaliile importante, considerate utile. Pentru a fi asigurat complet, la un preț bun și a pleca în deplasare fără probleme, putem căuta împreună cea mai avantajoasă ofertă.
Orice variantă ai alege, fie cea online, fie cea clasică, garantăm pentru protecția datelor personale, siguranța contractelor și seriozitatea asiguratorilor.